Thursday, May 5, 2011

JUST FRIEND!!

PERTAMA:
menyatakan kepadanya secara berterus terang bahawa kamu tidak sesuai untuk bercinta dengannya kerana kamu menganggap dia adalah sahabat dunia dan akhirat. ..

KEDUA:
menayatkan kepadanya sekiranya kamu menjadi kekasihnya,kamu tidak mungkin boleh mengikut kehendak,arahan dan permintaannya. ..


KETIGA:
kamu dan dia tidak sesuai bercinta kerana selama ini kamu bersikap kasar ketika bersama dan tiada ciri ciri kekasih sejati. ..

KEEMPAT:
kamu tidak pernah terfikir untuk bercinta dengannya kerana ketika bersahabat pun kamu tidak peduli dengan kehadirannya. ..

KELIMA:
menerangkan kepadanya bahawa ramai lagi gadis di luar sana yang mempunyai ciri ciri pasangan idamannya. ..

KEENAM:
cuba mengelakkan dari bertembung dengannya di tempat kerja,sekolah atau di tempat yang kamu dan rakan rakan selalu berkumpul. ..

KETUJUH:
jelaskan padanya kamu lebih sayangkan ikatan persahabatan daripada menjadi seorang kekasih yang memerlukan komitmen dan kesetiaan. ..

KELAPAN:
kamuu jelaskan kepadanya bahawa kamu lebih mesra dan selesa jika tetap terus bersahabat kerana kamu sudah tahu perangainya ketika berkawan dahulu. ..

KESEMBILAN:
bertegas dengan pendirian kamu sekiranya kamu betul betul tidak dapat menerimanya.ikut kata hati kamu dan jangan termakan pujuk rayu si dia.akhir sekali katakan dan tegaskan kepadanya 'KAU MASIH SAHABATKU'

2 comments: